Kispesti.hu
May 20
szombat, 09 július 2011 10:35

Hőségriadó!

A hőség miatt az Országos Meteorológiai Szolgálat az ország nagy részére kiadta a legmagasabb, vagyis harmadfokú, a többi területre pedig a másodfokú figyelmeztető előrejelzést. Napközben 32-37 Celsius-fokra kell számítani. A helyenként kialakuló záporok, zivatarok hatására rövid idő alatt akár tíz fokot is csökkenhet a hőmérséklet, de a vihar elvonulásával gyorsan újra felmelegszik majd a levegő.

Az UV-B sugárzás ma is nagyon erős lesz, átlaga várhatóan – a 7,5-ös riasztási szintet meghaladva – a 7,9-es értéket is eléri.

Az országos tiszti főorvos a hétfő éjfélig terjedő időszakra hőségriadót rendelt el. 

A mentők tapasztalatai szerint hőségriadó idején 20-30 százalékkal nő a rosszullétek száma. Ezek megelőzése érdekében számos intézkedést hoztak országszerte: a mentőszolgálatok teljes kapacitással dolgoznak, a katasztrófavédelem közzétette a klimatizált épületek listáját, több helyen vizet osztanak, éjjel-nappal mossák és hűtik Budapest utcáit, s a hétvégére felfüggesztették a kamionstopot.

A kép forrása: davisw.wordpress.com

A Magazinlapok című portál cikke szerint a KÖKI Terminal beruházói és bérlői állásbörzét szerveznek a Kispesti Önkormányzat közreműködésével. Az álláskeresőknek július 13-án kell a KMO-ba ellátogatnia.

Eddig Magyarországon ritkán alkalmazott eszközt vetnek be a KÖKI Terminal fejlesztői: állásbörze keretében hirdetik meg az összes, a projekthez kapcsolódó munkalehetőséget. Itt nem csupán a komplexum üzemeltetése kapcsán szükségessé váló állásokra lehet majd jelentkezni, de a bevásárlóközpont bérlői is itt keresnek új munkatársakat. A legkülönbözőbb szakmák képviselőit várják, de túlnyomórészt eladókra és a szolgáltató szektor dolgozóira számítanak.

Az állásbörze helyszíne: KMO Művelődési Ház,  1191 Budapest, Teleki u. 50.

 

kedd, 28 június 2011 14:09

Amit a Köki Terminálról tudni lehet

A Kőbánya-Kispest metró-, busz- és vasúti csomópontban szeptember 29-én megnyitó KöKi Terminál Budapest második legnagyobb plázája lesz. A Köki projekt egy komplex építkezés, amire alig van példa Magyarországon, hiszen metróállomást kell működés közben átépíteni. A kihívások ellenére a rendkívül összetett beruházás jó színvonalon valósul meg, és felszámolja a mostani kaotikus helyzetet: áttekinthető, igényes közlekedési körülményeket teremt.

Bus Mariann a beruházó R-CO Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója, valamint László Márton, pénzügyi és kereskedelmi igazgató tájékoztatása szerint a Köki Terminál iránt alapvetően két fajta bérlői csoport érdeklődik. Az egyik a multinacionális vállalatok alkotta kör, amelyek pontosan kiszámolják és mérlegelik a megtérülés várható idejét és a kockázatok lehetőségét. A másik csoportba azok a bérlők tartoznak, akik személyesen kötődnek a környékhez, és érzelmi alapon döntenek a Köki Terminál mellett. Többek között az ő igényeik kielégítése végett - a nagy bevásárlóközpontok között egyedülálló módon - egészen kis alapterületű, 10-20 négyzetméteres üzlethelyiségeket is kialakítanak. Ezek egy részét egyébként a korábban a metrófelüljárón lévő üzletek tulajdonosai bérlik majd. A kisebb vállalkozókat segítik még az úgynevezett pop-up üzlethelyiségek is, amelyeket a kereskedők átmeneti jelleggel, próbaképp nyithatnak. Az üzletek bérleti díjainál a beruházó nagyjából az Árkád színvonalához hasonló, közepes szint elérésére törekszik. Jó hír a bérlők számára, hogy a metró-, busz- és vasútállomások Köki Terminál körüli elrendeződése miatt az épület egyetlen része sem esik ki a forgalomból, minden területe nagy látogatottsággal számolhat. A kedvező feltételeknek köszönhetően - és a gazdasági válság ellenére - a bevásárlóközpont 59 ezer négyzetméternyi bérbe adható kereskedelmi területének 80 százaléka már bérlőre talált, és 90 százalékos telítettséget érhet el a nyitásra. A projekten belül megvalósuló 7 ezer négyzetméteres irodaterület 65 százaléka került bérbeadásra.

A Köki leendő bérlői - kattintson a képre a nagyobb méretért!

A Köki Terminál nem csak vásárlásra nyújt majd lehetőséget, hanem számos szabadidős szolgáltatás is várja a kikapcsolódni vágyókat. Mozi sajnos nem lesz a komplexumban (az elkészített vizsgálatok arra utalnak, hogy nem lehetne gazdaságosan üzemeltetni azt). A mozi helyett inkább az aktív időtöltésre koncentrálnak, iyen lesz például a tetőkertben kialakításra kerülő, a csillebércihez hasonló kalandpark. Ez a tetőkert egy publikus helyszín lesz, ahova olyan aktív eseménysorozatot akarnak szervezni, ami révén az "rendezvényközpontként" működhet. Itt kap helyet majd nyaranta a szabadtéri mozi is. A szórakoztató centrumokon túl számos kényelmi és kulturális szolgáltatás várja majd a lakosságot, így lesz például posta, számos ügyfélszolgálat és bankfiók.

A bevásárlóközpont környezetében - legfeljebb fél órás megközelítési időn belül - mintegy 1,2 millió ember él. Számukra fontos hír, hogy a 40 milliárdos fejlesztéssel megvalósuló Köki Terminálban 1500 új munkahely létesülésével lehet számolni. A beruházó az álláslehetőségek összegzése után Köki állásbörzét fog rendezni, ahol mindenki megtalálhatja a neki megfelelő pozíciót.

Június 12-én még arról szóltak a hírek, hogy a KöKi-Terminál kivitelezési munkái, valamint a 3-as metró Kőbánya-Kispesti végállomásának átépítése miatt június 16-ától augusztus 19-éig nem jár a 3-as metró a Határ út és Kőbánya-Kispest állomások között. Ehhez képest a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ma közleményt adott ki, amelyben arról tájékoztatott, hogy mégsem lesz vágányzár a Kőbánya-Kispest végállomásánál! A BKK a döntést azzal indokolta, hogy a bevásárlóközpont építője nem biztosította a biztonságos közlekedés feltételeit, ami miatt bizonytalan ideig eltolódik a tervezett vágányzár a 3-as metró vonalán.

A BKK és a BKV bejárást tartott a 3-as metró vonalán a június 16-ától bevezetni kívánt vágányzár helyszínén, és a szakemberek úgy találták: nem valósultak meg a bevásárlóközpont építője által vállat forgalomtechnikai feltételek a metrópótlás megkezdéséhez, nem lenne biztonságos a közlekedés. Ezért úgy döntöttek: amíg az építési munkák kivitelezője nem biztosítja a biztonságos közlekedés feltételeit, addig nem engedélyezhető a metrópótlás. Így a korábban közöltektől eltérően bizonytalan ideig a 3-as metró teljes útvonalán, Újpest-központ és Kőbánya-Kispest között, illetve az autóbuszok is eredeti útvonalukon közlekednek.

Galambos Péter tollából az Origo.hu hírportálon jelent meg egy igen terjedelmes cikk a Köki Terminál vélelmezett tulajdonosi háttéréről. Az írás szerint számos jel utal arra, hogy az ősszel megnyíló új bevásárló- és városközpont, a Köki Terminál mögötti cég titokzatos svájci cégeken keresztül az egyik legnagyobb hazai befektetőhöz, Leisztinger Tamáshoz köthető. A nagyvállalkozó befektetési cége tagadta, hogy az ügyben feltűnő társaságokban az üzletember tulajdonrésszel rendelkezne.

Aki kíváncsi a tartalmas cikkre, az EZEN a linken elolvashatja azt.

A kép forrása: Origo.hu

szombat, 26 március 2011 14:10

Baranta verseny Kispesten

Tisztelt kerületi Vállalkozó, Cégvezető!

Örömmel jelenthetjük, hogy 2011. április 2-án szombaton, Kispesten első alkalommal kerül megrendezésre 5-13 éves gyermekek részére Baranta verseny. A Baranta Magyar Harcművészet, amely egyre nagyobb teret hódit a fiatalok körében. A viadal rangját emeli, hogy fővédnökei Ékes Gábor Kispest alpolgármestere valamint Lázár Tamás közbiztonsági tanácsnok.

A verseny házigazdája a Koppány Vezér Baranta Egyesület, helyszíne pedig a  Puskás Ferenc Általános Iskola tornaterme (1191 Budapest, Berzsenyi u. 8.)

A verseny menetrendje
11.00 – 11.30 Bevonulások, ünnepélyes megnyitó
11.30 – 12.00 Felnőtt Baranta bemutató
12.00 – 16.00 Versenyszámok lebonyolítása  
16.00 – 16.30 Ünnepélyes díjátadás

Versenyszámok
1. Bevonulás (pontozásos szám)
2. Szablyavívás (küzdelmi szám)
3. Futárpálya (időre végrehajtott ügyességi feladatok)
4. Csikó birkózás (küzdelmi szám)
5. Fegyverforgatás (pontozásos szám)

Szponzorálási lehetőségek:

Bízunk benne, hogy a helyi vállalkozók, cégek marketing céljuk eléréséhez eszközt látnak a kerületi események támogatásában. A támogatási csomagok a következők:

1. Névadó szponzor – a verseny nevét adja, a médiában ezen a néven jelenik meg a versenyről szóló tudósítás. Éremátadásban való részvétel. Támogatási összeg: 50.000 Ft
2. Különdíj - négy kupa kerül a versenyek kiosztásra, ezen kupák elnevezésében való megjelenés, valamint a kupa átadásban való részvétel. Támogási összeg: 15.000 Ft
3. Arany szponzor - támogató falon megjelenés, egy darab molinó megjelenítése a verseny helyszínén, a szponzor köszöntése a megnyitón. Támogatási összeg: 15.000 Ft
4. Ezüst szponzor – támogató falon megjelenés, a szponzor köszöntése a megnyitón. Támogatási összeg: 10.000 Ft
5. Bronz szponzor – támogatói falon megjelenés – Támogatási összeg: 5.000 Ft

Amennyiben magánszemélyként kívánja támogatni az eseményt, úgy az Ezüst vagy Bronz szponzorálási csomagot ajánlom a figyelmébe. Minden támogatási formát szívesen veszünk, de amennyiben most nem kíván élni ezzel a  támogatási lehetőséggel, kérem tekintse ezt a levelet meghívónak az eseményre!

A szponzorálási szándékát kérjük jelezze felém telefonon vagy e-mailben.

Üdvözlettel:
Németh Zoltán Országos Baranta Szövetség
és
Dobó József alelnök Koppány Vezér Baranta, elnök
Tel: 30/235-2512 E-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. Tel: 70/392-0516

péntek, 25 március 2011 22:07

Virtuális vonatozás Kispesten

Gyerekkorában mindenki szeretne mozdony-, esetleg villamos- vagy metróvezető lenni. Vannak olyanok, akiknél ez a vágy beteljesül, másoknál nem, de a kötött pálya felé orientálódás sokaknál gyógyíthatatlan „betegség marad”. A család apraja és nagyja – tartozzon bármelyik kategóriába is – most kipróbálhatja önmagát, és a vezetés élményét a Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban április 3-án, vasárnap 10 órától a Vonatmagazin.hu programján, ahol bárki leülhet a szimulátorok elé.

A virtuális vasúti találkozón a vasúti játékokat lehet kipróbálni, beszélgetni hasonló érdeklődésű fiatal és nem annyira fiatal emberekkel, valamint megismerni az újdonságokat. A Vonatmagazin.hu csapata számítógépes vasút- illetve metrószimulációs programokat mutat be. A rendezvényen értő segítők mellett próbálhatják ki a látogatók milyen lehet számítógépen vonatot vezetni a magyar vasúton, metróval elvinni az utasokat Kőbánya-Kispest állomásról, villamosokkal haladni a városokban, vagy éppen Anglia vonatforgalmát irányítani a lehető legkevesebb késéssel. A program során bemutatják a legfontosabb szabályokat, elmagyarázzák az egyes játékok működését és a különböző vasúti rendszereket.

Forrás:
Vonatmagazin.hu
Kispesti Munkásotthon Művelődési Ház

péntek, 25 március 2011 21:08

Gázpisztollyal sebesítették meg az eladót

Gáz-riasztópisztollyal megsebesítették egy patika eladóját pénteken Kispesten, a támadó elmenekült a helyszínről. A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint az ismeretlen férfi a Táncsics Mihály utcai gyógyszertárban egy gáz-riasztópisztollyal lövést adott le, amellyel megsebesítette az eladót, majd elmenekült. A sérültet kórházba szállították, arról a rendőrségnek egyelőre nincs információja, hogy a patikából készpénzt vittek-e el.

szerda, 23 március 2011 08:34

Salsa buli - timba party a KMO-ban

Március 26-án, szombaton Salsa bulit tartanak a KMO-ban. Este 22.30 órától kezdő szintű salsa tanítás lesz, amit éjfélkor autentikus kubai rumba show követ Lazaro Nino (Kuba) előadásában. Ezután reggaeton tanításra, majd konga animációra kerül sor. A buli hajnali háromig tart. Aki trópusi hangulatra vágyik annak ott a helye! Belépő: 1000 Ft.

További részletekért kattintson a plakátra!

Az Atv.hu cikk szerint az első pláza 15 éve épült Budapesten, azóta már több, mint 200 bevásárlóközpontot húztak fel szerte az országban. A fővárosban 35 pláza van, őszre a fenti hárommal bővül majd a kör. Az egyik, a KÖKI Terminál Kispesten épül. A 60 ezer négyzetméteres komplexum ősszel nyit ki majd, azt várják tőle, hogy „felhúzza” Kőbánya-Kispest vidékét.

A gombamód szaporodó plázák azonban tönkreteszik a kisebb üzleteket. A bevásárlóközpontok környékén lévő kis üzletek forgalma már eddig is folyamatosan csökkent a nagy plázák miatt, most azonban akár 50 százalékos is lehet a visszaesés.

Az LMP pláza- és hipermarket-építési moratóriumot vezetne be szeptember 30-ig. A parlament még nem tárgyalt a most benyújtott törvényjavaslatról.

Forrás: Atv.hu

9. oldal / 10