Elindult a kerékpáros fejlesztési projekt |
|
|
|
Írta: kispest.hu
|
2023. március 28. kedd, 20:46 |
Kispesten a projekt keretében főhálózati szinten az Üllői út és a Hunyadi utca mentén kerül sor fejlesztésre. Kerékpárosbarát település is lett a kerület.
Budapest Főváros Önkormányzata, a Budapesti Közlekedési Központ és Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzata 2021. október 19-én megkötötték a VEKOP-5.3.1-15-2020-00013 azonosítószámú, „Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések Budapest XIX. kerületében” című projekt támogatási szerződését. A projekt az Európai Unió 883,2 millió forintos támogatásával valósul meg.
A projekt eredeti tervezése még az előző fővárosi vezetés alatt indult el 2016-ben az akkori közgyűlés döntése nyomán, melyhez Kispest Önkormányzata is csatlakozott.
Az elmúlt időszakban bebizonyosodott, hogy az egyéni gépjárműhasználat előtérbe helyezésével a közlekedési igények nem elégíthetők ki a városlakók életminőségének romlása nélkül. A fenntartható közlekedési módok előtérbe helyezése jelenti az egyetlen és egyben hosszú távú probléma megoldást, tekintettel arra, hogy ez nemcsak társadalmi, hanem környezeti haszonnal is jár.
Budapest Főváros kiemelt célja, hogy a kerékpáros közlekedés részarányát 10%-ra emelje 2030-ig, amelynek egyik eszköze a kerékpáros közlekedés fejlesztése. Ennek eléréséhez elengedhetetlen a kerületekben bekövetkező fejlesztések megvalósítása.
A XIX. kerület kertvárosias adottságainak köszönhetően kitűnően kerékpározható terület, amely jelentős esélyt kínál arra, hogy a közeli jövőben egyre többen tekintsenek a kerékpárra, mint mindennapos használati eszközre.
Gajda Péter polgármestertől megtudtuk: Kispesten a projekt keretében főhálózati szinten az Üllői út és a Hunyadi utca mentén kerül sor fejlesztésre. Az Üllői úton a Corvin körút és Jahn Ferenc utca között kerékpársávok, valamint kerékpárutak, amelyeknek köszönhetően új kerékpáros-kapcsolatok jönnek létre a kerületen belül. A Hunyadi utcában – az Ady Endre utca és a Zalaegerszeg utca között – kerékpársávokat hoznak létre. Itt, a Hunyadi utca esetében a kerület vezetése még vizsgálja, hogy miként lehetne enyhíteni a pár esetben felmerült egyéni parkolási gondokat. A beruházásnak köszönhetően könnyebben és gyorsabban elérhető lesz a település belső részeiből a Kossuth téri piac vagy a Kispesti Temető.
A fejlesztési program részét képezi továbbá, hogy 22 helyszínen kerékpártámaszokat helyeznek ki (Üllői út 245 (szervizút), Üllői út 257 (parkoló), Szabó Ervin utca - Üllői út, Szabó Ervin utca, piac, Üllői úti pavilonok, Szigligeti utca, Táncsics Mihály utca, CBA Remíz, Zrínyi utca (Sportpálya), Üllői út – Hofherr Albert utca, Templom tér (Park), Templom tér (Posta), Templom tér (Játszótér), Vas Gereben utca – Nádasdy utca, Zengő utca – Pincér utca csomópont, Csengő utca (Rendelő), Hunyadi utca – Nádasdy utca, Pozsony utca- Karton utca, Temesvár utca - Csíky utca, Petőfi utca (Játszótér), Nagysándor József utca (Játszótér), Batthyány utca – Fő utca, illetve 3 helyszínen zárható kerékpártárolókat építenek ki (Jókai utca, Toldy utca és Árpád utca). Ezek olyan forgalmas csomópontok, amelyek oktatási, kulturális, egészségügyi és kereskedelmi egységeknél helyezkednek el.
Ugyancsak fontos kiemelni, hogy a hosszú távú eredmények fenntartása érdekében a korábbi években elindult és sikeresen működő szemléletformáló tevékenységek – mint például a „Bringázz a munkába”– a jövőben is folytatódjanak. Ezek és a folyamatban lévő infrastrukturális fejlesztések nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a kerületben is egyre többen a fenntartható közlekedési módot válasszák az elsődleges közlekedési eszköznek.
Az önkormányzat részt vett a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet 2022. évi Kerékpárosbarát Település és Kerékpárosbarát Munkahely pályázatán, amelyen elnyerte a Kezdő Kerékpárosbarát Település 2022 címet. Az erkölcsi cím viselésére a település egy évig jogosult. |
Írta: admin
|
2023. március 28. kedd, 20:25 |
Sávzárások miatt megnövekedett forgalomra számítsanak ha az Üllői úton szeretnének közlekedni a Báthory és Simonyi Zsigmond utca közti szakaszon.
|
Írta: pontosido.com
|
2023. március 25. szombat, 21:51 |
A nyári időszámítás március utolsó vasárnapján kezdődik, és október utolsó vasárnapjáig tart. Az Európai Unió döntése szerint 2024-ben minden országnak véglegesen be kell állnia a választott téli vagy nyári időszámításra. Ezután pedig több óraátállítás nem lesz.
Óraátállítás 2023
Nyári időszámítás kezdete: 2023. március 26. vasárnap hajnalban 2:00 órakor 3:00 órára kell előreállítani az órát.
Téli időszámítás kezdete: 2023. október 29. vasárnap hajnalban 3:00 órakor 2:00 órára kell visszaállítani az órát.
|
Az északi szakaszon szombattól hétvégén is jár a 3-as metró |
|
|
|
Írta: mti.hu
|
2023. március 23. csütörtök, 14:38 |
Szombattól az északi szakaszon, a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között a hétvégéken is jár a 3-as metró, míg a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között pótlóbuszok közlekednek - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel. A felújítás várhatóan májusban fejeződik be.
Felhívták a figyelmet arra: hétfő délutántól hétköznaponként már újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között járnak a szerelvények, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren nem állnak meg, mert még zajlik ezeknek az állomásoknak a felújítása. A még szükséges munkákat a hétvégi időszakban végzik el, de ezek mellett nem tartható fenn a metró folyamatos közlekedése, ezért szombat-vasárnap csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekednek a szerelvények, utóbbi csomóponttól Kőbánya-Kispestig pótlóbuszokkal kell utazni. Mivel hétvégente a pótlóbusszal a Lehel tér és a Nagyvárad tér is elérhető, ilyenkor az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok nem közlekednek, viszont a 34-es és a 106-os buszok - a hétköznapokkal megegyezően - a Göncz Árpád városközpont helyett a Lehel térig járnak. A BKK emlékeztett arra, hogy a 3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. Az öt és fél éve tartó rekonstrukció során teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: a többi között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is. Minden állomás új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre is: lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be a mozgásukban korlátozottak segítésére, valamint taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozottak közlekedését. A 3-as metró felújítása - várhatóan két hónap múlva - a Nagyvárad téri és a Lehel téri állomás megnyitásával fejeződik majd be, akkortól már minden nap a teljes vonalon közlekednek a szerelvények, és az összes állomást használhatják az utasok - áll a közleményben.
|
Öt és fél évet vártunk erre a hírre a 3-as metróról |
|
|
|
Írta: haszon.hu
|
2023. március 20. hétfő, 21:07 |
A felújítást követően hétfő délutántól hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár a 3-as metró.
A Budapesti Közlekedési Központ korábban azt közölte az MTI-vel, hogy hétfő délutántól hétköznaponként teljes vonalon jár a 3-as metró, de - tették hozzá - a Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények.
A lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg. Hétvégenként csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekednek a szerelvények. A Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni
|
Újra a teljes vonalon jár az M3-as metró |
|
|
|
Írta: bkk.hu
|
2023. március 10. péntek, 17:44 |
Hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró március 20-a, hétfő délutántól. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények, a lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg. Hétköznap egész nap a teljes vonalon jár a metró, már az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni. Hétvégén csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekednek a szerelvények, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni. Várhatóan májusban befejeződik az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró öt és fél éve tartó felújítása. A rekonstrukció után szinte egy vadonatúj, teljesen akadálymentes metróvonalat kapnak vissza a budapestiek.
Így jár a metró március 20-a, hétfő délutántól
Március 20-a, hétfő délutántól az M3-as metró újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren nem állnak meg a szerelvények.
A Nagyvárad tér és térsége a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal, a Keleti pályaudvar és a belváros felől az új jelzése szerint 23-as (korábbi 2M) és a 24-es villamosokkal, a Semmelweis Klinikák felől rövid gyaloglással vagy MOL Bubival érhető el.
A Lehel tér és környéke a Nyugati pályaudvartól az M14-es állomáspótló busszal, a Göncz Árpád városközpont felől a meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal érhető el.
Az M14-es és az M30-as állomáspótló buszok csak hétköznap közlekednek.
Így jár a metró hétvégén
Hétvégéken csak a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között a buszsávban haladó M3-as metrópótló busszal lehet utazni.
Hétvégén a Lehel tér és a Nagyvárad tér is elérhető a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között közlekedő M3-as pótlóbuszokkal, ezért az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok ekkor nem közlekednek, viszont a 34-es és a 106-os buszok a hétköznapokkal megegyezően a Göncz Árpád városközpont helyett a Lehel térig közlekednek.
Változik a felszíni közlekedési hálózat is
A M3-as metró közlekedési rendjének változásához igazodva változik a metróhoz kapcsolódó felszíni közlekedés is. A BKK a témában társadalmi egyeztetést tartott, melynek eredménye a társaság oldalán ismerhető meg.
A változások első üteme március 6-án, hétfőn lépett érvénybe: a Boráros térről induló 223M autóbusz 224E, a 254M busz 255E jelzéssel közlekedik a továbbiakban.
A módosítások második ütemét március 18-tól, szombattól, illetve március 20-tól hétfőtől vezeti be a BKK. Több járat számozása és útvonala is megváltozik Dél-Pesten, Észak-Pesten, Angyalföldön, Óbudán és Hungária-körgyűrűn belüli területen. A változásokról a közlekedésszervező hamarosan részletesen tájékoztatást ad.
Öt és fél éve tart a felújítás
Az M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. Az öt és fél éve tartó rekonstrukció alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat, és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is.
A felújításnak köszönhetően minden állomás és megálló új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektettek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozott emberek is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozott emberek közlekedését.
Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró felújítása – várhatóan két hónap múlva – a Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások megnyitásával fejeződik be. Májustól már minden nap a teljes vonalon közlekednek a szerelvények, és az összes állomást használhatják az utasok. A rekonstrukció befejezése után szinte egy vadonatúj metrót kapnak vissza a budapestiek és a fővárosba látogatók.
|
Változik az 223M és a 254M buszok számozása március 6-án |
|
|
|
Írta: bkk.hu
|
2023. március 01. szerda, 19:22 |
Két járat számozása is megváltozik március 6-án, hétfőn: a 223M autóbusz 224E, a 254M busz 255E jelzéssel közlekedik a továbbiakban. A járatok útvonalát nem érinti a változás, azok továbbra is az eddig megszokott rend szerint járnak.
Hamarosan újra Kőbánya-Kispest és Újpest-között járnak az M3-as metró szerelvényei, a metró közlekedési rendjének változásával kapcsolatban egyes felszíni járatok közlekedése is módosul az elkövetkezendő időszakban. A BKK ezzel kapcsolatban társadalmi egyeztetést tartott, melynek eredménye a közlekedésszervező weboldalán ismerhető meg.
|
Írta: honvedfc.hu
|
2023. március 01. szerda, 17:31 |
93 éves korában távozott el egy nagy generáció utolsó tagja
Szerda éjszaka, kilencvenhárom éves korában elhunyt Bárfy Antal, az első kispesti Aranycsapat utolsó tagja.
1930. október 30-án, Kispesten született, itt járt iskolába és itt kezdett futballozni. 1945 és 1954 között volt a Kispest, majd a Bp. Honvéd játékosa. 1948. december 19-én a MATEOSZ elleni győztes mérkőzésen mutatkozott Kispestben, az 5–1-es sikerhez két góllal járult hozzá. A Kispesttel 1949-ben bronzérmet, a Bp. Honvéddal 1952-ben bajnoki aranyat, 1951-ben és 1953-ban ezüstérmet nyert. 1953. december 6-án a Kinizsi elleni (0–0) meccsen húzta utoljára magára a Honvéd piros-fehér mezét.
Utolsó kispesti szereplése 2021-ben, a Bozsik Aréna avatásán volt, amikor Bozsik Péterrel és a klub tulajdonosával, Mendelényi Dániellel közösen vágták át a nemzeti színű szalagot.
|
|
|