Kispesti.hu
May 1

Mindennapok
Elmaradnak a szabadtéri megemlékezések PDF Nyomtatás E-mail
Írta: mti.hu   
2013. március 15. péntek, 07:30

Elmaradnak a március 15-i szabadtéri állami rendezvények a rendkívüli időjárás miatt - közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium.

A Belügyminisztérium javaslatára a kormány az emberek testi épsége és a balesetek elkerülése érdekében a szabadtérre tervezett március 15-i állami ünnepségeket lemondja - áll a sajtóosztály tájékoztatásában.

A döntés nem érinti a fedett és zárt térben tartott rendezvényeket. A kormány továbbá "megkéri az önkormányzatokat, pártokat és társadalmi szervezeteket, hogy az emberek testi épsége és a balesetek elkerülése érdekében megemlékezéseiket lehetőség szerint zárt térben tartsák meg, vagy ha ez nem lehetséges, mondják le".

Az eredeti tervek szerint péntek délelőtt a Múzeumkertben rendeztek volna díszünnepséget Áder János köztársasági elnök és Tarlós István főpolgármester beszédével, majd az 1848-49-es forradalom és szabadságharc 165. évfordulója alkalmából ünnepi menet indult volna a Múzeumkertből a budai Várba.

A havazás és az erős szél miatt közlekedésbiztonsági okok miatt csütörtök este tíz órától lezárták az M1-M7 autópályák fővárosból kivezető közös szakaszát. Hűvös napok jönnek, a hétvégén a hidegrekordok is megdőlhetnek. Vasárnap reggel -10 fok alá hűlhet a levegő.

 
Leadhatók az elektromos hulladékok PDF Nyomtatás E-mail
Írta: kispest.hu   
2013. március 15. péntek, 07:08

Az akció során 2013. március 23-án, szombaton 8-15 óra között négy kerületi gyűjtőhelyen adhatják le a Fe-Group Invest Zrt. munkatársainak a működésképtelen, vagy leselejtezett elektromos és elektronikai hulladékaikat:
1. a Vass Lajos Általános Iskola mögötti, Bem J. utca felőli parkoló,
2. a Jókai utca - Zrínyi utca közötti parkoló (Üllői út mentén),
3. Wekerletelep: a Kispesti Deák Ferenc Gimnázium előtti terület,
4. a Temesvár utca - Lajosmizsei vasútvonal kereszteződésénél lévő szelektív hulladékgyűjtő melletti terület.

Amennyiben az Önök háztartásában kidobásra szánt elektronikai hulladék mennyisége meghaladja az 500 kg-ot, elszállítási igényét jelezheti személyesen a Fe-Group Invest Zrt. munkatársainál, vagy a 347-4657-es telefonszámon, a Zöldprogram Irodán. Ebben az esetben az elszállításra a begyűjtési napot követő héten, hétköznap kerülhet sor.

Leadható minden olyan gép, készülék, amely árammal, vagy akkumulátorral, vagy elemmel működött.

 
Tavasz PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Fehér Tibor   
2013. március 11. hétfő, 08:37

Naptár szerint is eljött a tavasz bár a télikabátok még nem kerültek a szekrényekbe.

A rollerek és a kerékpárok viszont már használatban vannak.

Néha gyorsabban célba ér velük az ember mint autóval.

 

 
A MÁV és a BKV vitája miatt nő a szeméthegy PDF Nyomtatás E-mail
Írta: hir24.hu   
2013. március 06. szerda, 22:33

Nem tudja eldönteni a két társaság, kinek kellene takarítania egy 300 méteres szakaszt Kőbánya Kispesten, ezért egyikük sem teszi. Egyre nyomasztóbb utasként átkelni ott.

A nemrég felújított KÖKI Terminált és az egyre romosabb vasútállomást összekötő folyosó a senki földje – ha takarításról van szó. A metró bejáratig látszik olykor, hogy jártak arra begyűjteni a szemetet és néha-néha még talán fel is mosnak. A vonatokhoz vezető felüljáró már olyan lepusztult, hogy azon nehezebb észrevenni, ha járt arra takarító, de aki gyakran megfordul arra, láthat némi különbséget. A két terület közti pár száz méteres szakasz viszont minden egyes nappal koszosabb, egyre több kávé és egyéb folt, egyre több por és egyre több szétdobált szemét. Érdeklődésünk óta heti, kétheti rendszerességgel láthatóan megfordul ott takarító, de csak a nagyobb, igazán  szembeötlő csúfságokat tünteti el, úgy mint a napokig kartondobozban rohadó salátát.

Akkor most kié?

Több hónapos megfigyelés után szegeztük a kérdést a MÁV-nak, ki és miért nem takarít arrafelé. Először azt a választ kaptuk, hogy ”közös használatú, de a BKV tulajdonában álló utasforgalmi létesítmény”-ről van szó, ezért érdeklődjünk a BKV-nál. Megtettük, onnan az a válasz jött, hogy a társaság „az üzemeltetésében lévő területen napi rendszerességgel takarít. A MÁV vágányok feletti folyosó takarítása a MÁV hatáskörébe tartozik.”

Aztán a MÁV kicsit módosított: noha a gyalogos felüljáró BKV-tulajdon, a MÁV heti ötször takaríttatja. Az ott készült képeink szerint a heti öt alkalom erős túlzás, a felüljáróról valóban eltűnik naponta a szemét, de a MÁV-pénztár előtt hetekig nő a halom, mire valaki végre elmozdítja, a padlófoltok viszont csak nőnek, sötétednek.

A két társasággal kapcsolatban álló, név nélkül nyilatkozó munkások is megerősítették, hogy a vita miatt ilyen elkeserítő a helyzet az állomáson. Megtudtuk, hogy a kérdéses terület felmosásához egymillió forintos gép kellene, de olyan csak a BKV-nek van, az ő takarítóik viszont egy ponton túl nem mehetnek.

A MÁV azt ígéri ugyanakkor, hogy hamarosan tavaszi nagytakarítás lesz az állomáson, azután fényesebb lesz a kép.  A vasúttársaság panaszkodott a renitens utasokra is, akik nem veszik tudomásul a dohánystopot és mindenhol eldobálják a csikket.

Nem csak a tisztasággal van baj

Látványosan megfáradtak a perontetők is az állomáson, több helyen beáznak és tele vannak szeméttel. A takarításhoz és javításhoz áramtalanítani kellene a felsővezetékeket, de az az intenzív vonatforgalom miatt nehezen megoldható, de a társaság azt ígéri, igyekszik megoldást találni.

A vágányokhoz vezető lépcsők annyira eldeformálódtak, hogy egy figyelmetlen lépésből könnyen törés lehet. A meggyengült váz miatt minden lépcsőfok homorú, különösen akkor volt ez veszélyes, amikor ráfagyott a víz.

 
Elkészültek a Budapestre érkező Citaro-buszok első darabjai PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Dankó József   
2013. március 06. szerda, 12:47

2013 májusától 159 darab vadonatúj autóbusz áll forgalomba Budapesten, 79 darab kéttengelyes szóló és 80 darab csuklós kivitelben. A teljesen alacsonypadlós, klimatizált, korszerű Mercedes Citaro 2 típusú autóbuszok első darabjai az elmúlt napokban készültek el, az első buszok rövidesen megérkeznek Magyarországra. A buszokat a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervező cége, a BKK megbízásából a VT-Transman üzemelteti majd, az új buszok érkezésével 7 év szünet után érkeznek végre vadonatúj, teljesen alacsonypadlós buszok a fővárosba. Az új járművek három ütemben, május, június és július első napjaitól állnak forgalomba. Az első, még a gyárban készült fotókat ezúton teszi közzé a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ.

Forrás: Dr. György István honlapja, bkk.hu

 
Zavartalan marad a szakorvosi ellátás a XIX. kerületi KEI-ben PDF Nyomtatás E-mail
Írta: budapestinfo.eu   
2013. március 02. szombat, 12:10

A páciensek zavartalan ellátása érdekében júliustól szabadfoglalkoztatású jogviszonyban dolgoznak tovább a nyugdíjas orvosok és asszisztensek a kispesti szakrendelőben – közölte a kerület honlapja. A megoldásra azért volt szükség, mert a kormány rendelete alapján június 30-ig a közszféra minden nyugdíjas egészségügyi dolgozójának nyilatkoznia kell arról, hogy a fizetését vagy a nyugdíját kapja-e a továbbiakban. A jogszabály a Kispesti Egészségügyi Intézet (KEI) közalkalmazottai közül 19 orvost, 15 asszisztenst és 23 gazdasági-műszaki dolgozót érint.

Gajda Péter polgármester a Kispest.hu-nak elmondta hogy, a foglalkoztatási jogviszony módosításával megoldható a dolgozók további munkája. Az érintettek közalkalmazotti státusza megszűnik, ám szabadfoglalkoztatásúként továbbra is ellátják feladataikat. A technikai munkatársakra nem alkalmazható ez a megoldás, ezért helyükre újakat vesznek majd fel. A rendelet nem érinti a felnőtt és gyermek háziorvosokat, illetve a felnőtt fogorvosokat, ugyanis ők már évek óta vállalkozók.

 
Átmeneti víznyomáscsökkenés, víznyomás-ingadozás PDF Nyomtatás E-mail
Írta: vizmuvek.hu   
2013. február 25. hétfő, 23:45

Értesítjük Tisztelt Fogyasztóinkat, hogy 2013. február 26-án 10.00 és 11.00 óra között gépház-karbantartási munkák miatt a XVIII. és XIX. kerületben átmeneti víznyomáscsökkenés, víznyomás-ingadozás várható.

Érintett utcák és épületek:

 

Budapest XIX., Hoffher Albert utca (Újtemető út – Üllői út között), Újtemető út (Hoffher Albert – Darányi Ignác között), Temető köz, Kolozsvár utca páratlan oldala (Darányi Ignác utca – Sallai Imre utca.)

Társaságunk a vízlelőhelyektől egészen a csapokig garantálja a kiváló vízminőség folyamatos fenntartását, aminek elengedhetetlen feltétele a vízmű-létesítmények karbantartása.

A karbantartási munkák tervszerű elvégzése hosszú időre garantálja a kerület lakosainak a megbízható és kiváló minőségű vízszolgáltatást.

Szíves megértésüket köszönjük!

 

Fővárosi Vízművek Zrt.
Vízvonal: 06-40 247 247

Fotó: aquatrade.hu

 
Fejlesztik az 1-es és 3-as villamosok vonalát PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Dankó József   
2013. február 24. vasárnap, 17:49

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkezdte az 1-es és 3-as villamosok vonalának fejlesztését. A fejlesztés Budapest két kiemelt fontosságú, körgyűrűs villamosvonalának felújítását, illetve bővítését célozza meg. Átfogó felújítást végeznek az 1-es és a 3-as vonalakon, előbbit pedig meg is hosszabbítják a Rákóczi hídon keresztül a Fehérvári útig. A projekt részeként megújul a vonalak infrastruktúrája, csökken a környezetterhelés, nő az utazási sebesség, akadálymentesítik a megállókat, a járatok versenyképessé tétele céljából új forgalmi rendet vezetnek be.

Forrás: BKK

Az 1-es villamos

A Bécsi úti végállomás és a Puskás Ferenc Stadion között 8,5 kilométer hosszban teljesen új pálya épül a régi, elhasználódott vágányok helyett. A vonalat délen meghosszabbítják: 3,2 kilométer hosszú új szakaszt építenek ki a Rákóczi híd – Szerémi út – Hengermalom út útvonalon. A villamosok menetideje jelentősen lecsökken, megszűnnek az eddigi sebességkorlátozások, az új pálya tervezési sebessége 60 km/h lesz. Megújulnak a vonal megállói is: egységesen 26 centiméter magas peronok épülnek ki, melyekről a beszerzendő alacsonypadlós járművekbe akadálymentesen lehet majd beszállni. Minden megállóban új perontetőt létesítenek, a forgalmasabb csomópontokban teljesen fedett peronok épülnek.

A 3-as villamos

Teljes pályafelújítást végeznek a Mexikói úton, az Erzsébet királyné útján, a Fehér úton, az Élessarok térségében, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Üllői úti kereszteződésnél. A kőbányai szakasz egy részén füves pálya épül, a kitérőkön és az ívekben megemelik az alkalmazható sebességet. A Bihari utcában megszűnik a használaton kívüli vasúti kereszteződés, a villamos itt is két vágányon halad majd. Az Erzsébet királyné útján és az Élessaroknál tömegközlekedési sávot alakítanak ki, amelyet a villamosokon kívül a buszok is használhatnak. A vonal teljes energiaellátását megújítják. Korszerűsítik a vonal megállóit is: minden peron 26 centiméter magas lesz, amelyekről a beszállás lényegesen könnyebb, az alacsonypadlós villamosokba akadálymentes. Fedett megállóhely épül a Mexikói úti végállomáson, részlegesen lefedik az Örs vezér tere, Zugló megállót is.

A beruházás előnyei

Mindkét körgyűrűs vonalon jelentősen gyorsul a közlekedés: megszűnnek a sebességkorlátozások, csökken a jelzőlámpáknál töltött várakozási idő is. Kényelmesebbé válik a közlekedés: több megállóban liftet építenek, új gyalogátkelőhelyeket létesítenek. A forgalmas csomópontokban teljesen lefedett megállóhelyek épülnek, az utasokat az aluljáró lépcsőin sem éri eső. Teljes hosszukban akadálymentessé teszik a vonalakat, minden megállót meg lehet majd közelíteni kerekesszékkel, babakocsival, a látásukban korlátozottakat vakvezető sávok segítik majd. Korszerűsítik az utastájékoztatást is, a jelentősebb megállókban kijelzőkön lesz olvasható a villamosok érkezési ideje. Minden megállóban lesznek hangszórók, így egy váratlan üzemzavarról, balesetről, forgalmi intézkedésről az utasok is azonnal értesülhetnek. A hangszórók környezetfüggő automatikus hangerőszabályzóval rendelkeznek, hogy a nappali csúcsforgalomban is jól hallhatóak legyenek, éjjel pedig ne zavarják fölöslegesen a környezetüket. A fejlesztés a környezettudatosság jegyében zajlik. A sebességkorlátozások felszámolásával megszűnnek a felesleges fékezések és gyorsítások is. Az 1-es és a 3-as villamos egyes szakaszain füves pálya épül, mely elnyeli a port és a zajt.

Fejlesztési lehetőségek: 3-as villamos meghosszabbítása Pesterzsébeten át Csepelre

A vonal jelenlegi Gubacsi úti végállomása Pesterzsébet lakónegyedeinek szélén helyezkedik el, a 3-as villamos jelenleg a legtöbb XX. kerületi utas számára csak átszállással érhető el, ez jelentősen csökkenti a vonal déli szakaszának vonzerejét. Pesterzsébet központjában ma számos autóbuszjárat közlekedik, melyek jelentős része Dél-Pestet köti össze a Csepel-szigettel. A tervek szerint a 3-as villamost a Török Flóris utcán, a Topánka utcán és a Gubacsi hídon keresztül meghosszabbítanák Csepelre. A villamos ezzel átvenné az autóbuszok feladatainak egy részét a régióban, elérné Pesterzsébet központját, számos utasnak jelentve könnyebbséget. A fejlesztés megvalósíthatóságát előkészítési projektjeink keretein belül vizsgálják.

Forrás: BKK

 


137. oldal / 195