Kispesti.hu
Apr 20

Budapest Főváros XIX. kerület Kispest Önkormányzata utóellenőrzése PDF Nyomtatás E-mail
Írta: aszhirportal.hu   
2017. július 13. csütörtök, 11:25

Az utóellenőrzés megállapította, hogy az Önkormányzat az intézkedési tervben meghatározott kilenc feladat közül négyet határidőben, egyet határidőn túl hajtott végre, négy feladat végrehajtása nem történt meg.


Az utóellenőrzés szerint a jegyző az intézkedési tervben meghatározott határidőt követően gondoskodott a számviteli politika kiegészítéséről a befektetett eszközök üzembe helyezésének dokumentálási szabályait érintően.


A jegyző az intézkedési tervben részére előírt feladatok ellenére nem biztosította a vagyonnyilvántartás keretében az ingatlanvagyon-kataszter adatainak egyezőségét a földhivatali ingatlan-nyilvántartás azonos tartalmú adataival, valamint az ingatlanok számviteli nyilvántartása szerinti bruttó értékének adataival. Nem gondoskodott továbbá a jegyző a korábban felvett kölcsön fedezetének fedezeti körből történő kivonásáról, a mérlegben kimutatott, üzemeltetésre átadott eszközök állományi értékének az üzemeltető, kezelő által készített és hitelesített leltárral történő alátámasztásáról, valamint a leltározással kapcsolatos szabályok betartásáról sem.

 

Az Állami Számvevőszék jelentésében a szabálytalanságok megszüntetése, illetve a kockázatok kezelése érdekében megfogalmazott javaslatokat az Önkormányzat részben nem hasznosította. Ennek következtében a vagyongazdálkodás területén továbbra is fennálló hiányosságok miatt a vagyongazdálkodás szabályszerűsége, valamint az elszámoltathatóság nem biztosított.


Az ÁSZ figyelemfelhívó levéllel fordult a polgármesterhez a jogszabálysértő gyakorlat megszüntetése érdekében.

 

Az ellenőrzésről szóló részletes sajtó-összefoglalót ide kattintva érheti el.