Kispesti.hu
Apr 28

Ilyenek lesznek a 3-as metró szerelvényei PDF Nyomtatás E-mail
Írta: vezess.hu   
2015. augusztus 08. szombat, 20:49

A Kőbánya-Kispestet Újpesttel összekötő metróvonalon marad a retró hangulat, csak kissé modern köntösbe öltözik.

Tegnap aláírták a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról szóló megállapodást. A korábbi tenderen nyertesként kiválasztott orosz Metrowagonmash 37 darab metrókocsit újíthat fel a szerződés értelmében. Mai árfolyamon ez 66 milliárd forintjába fog kerülni a fővárosnak és az adófizetőknek. Korábbi megnyilvánulások során hallani lehetett véleményeket, hogy ez a megoldás olcsóbb az új járművek beszerzésénél, a Figyelő összesítése alapján viszont elmondható, hogy ez nem feltétlenül állja ki az igazság próbáját.

Párizsban a budapesti mennyiségnél nyolccal több, de azoknál valamivel rövidebb (120 helyett 100 méter) szerelvényeket vettek 57 milliárd forintnak megfelelő euróért. Érdekesség, hogy az Oroszországban található Szentpétervárra a Škoda 15 darab vadonatúj metrókocsit (szintén 120 méteres szerelvényeket) közel 17 milliárd forintért szállít a közeljövőben. Ha ezt a mennyiséget megduplázzuk, még akkor is 34 milliárd forintnál járunk, amely nevetségesen alacsony a budapesti metrófelújításhoz képest.

Képek forrása: vezess.hu

Az első szerelvények a szerződés hatálybalépését követően 16-18 hónap múlva érkezhetnek meg, a prototípusok sikeres próbáit követően pedig havonta két felújított szerelvény állhat forgalomba. A metrókocsikban légkondicionáló helyett hat darab tetőventilátor biztosítja majd a szellőzést. (Ismételjük meg: nem lesz klíma! - 2016-ban?) A szerelvények nem lesznek átjárhatóak, a BKV szerint csak veszély esetén nyílik arra lehetőség, hogy az utasok az egyik metrókocsiból a másikba szállhassanak át. Ezzel tulajdonképpen konzerválják a jelenlegi állapotokat. Némi megnyugvásra ad okot, hogy a felújítás során a metrókocsikba automata tűzjelzőt és tűzoltó berendezéseket is beépítenek.

A BKV szerint az utasok komfortérzete javulni fog, hiszen a korszerű szigeteléseknek köszönhetően csökken a metrókocsik menetzaja, illetve a felújított utastérben kényelmesebb ülőalkalmatosságokat helyeznek el. A járművek megjelenése ugyanakkor a 20. századi orosz gyártmányok színvonalával lesz egyenértékű. Forrás: vezess.hu