Kispesti.hu
May 20
Mindennapok

Mindennapok (468)

Itt olvashatunk Kispest mindennapjáról.

A páciensek zavartalan ellátása érdekében júliustól szabadfoglalkoztatású jogviszonyban dolgoznak tovább a nyugdíjas orvosok és asszisztensek a kispesti szakrendelőben – közölte a kerület honlapja. A megoldásra azért volt szükség, mert a kormány rendelete alapján június 30-ig a közszféra minden nyugdíjas egészségügyi dolgozójának nyilatkoznia kell arról, hogy a fizetését vagy a nyugdíját kapja-e a továbbiakban. A jogszabály a Kispesti Egészségügyi Intézet (KEI) közalkalmazottai közül 19 orvost, 15 asszisztenst és 23 gazdasági-műszaki dolgozót érint.

Gajda Péter polgármester a Kispest.hu-nak elmondta hogy, a foglalkoztatási jogviszony módosításával megoldható a dolgozók további munkája. Az érintettek közalkalmazotti státusza megszűnik, ám szabadfoglalkoztatásúként továbbra is ellátják feladataikat. A technikai munkatársakra nem alkalmazható ez a megoldás, ezért helyükre újakat vesznek majd fel. A rendelet nem érinti a felnőtt és gyermek háziorvosokat, illetve a felnőtt fogorvosokat, ugyanis ők már évek óta vállalkozók.

Értesítjük Tisztelt Fogyasztóinkat, hogy 2013. február 26-án 10.00 és 11.00 óra között gépház-karbantartási munkák miatt a XVIII. és XIX. kerületben átmeneti víznyomáscsökkenés, víznyomás-ingadozás várható.

Érintett utcák és épületek:

 

Budapest XIX., Hoffher Albert utca (Újtemető út – Üllői út között), Újtemető út (Hoffher Albert – Darányi Ignác között), Temető köz, Kolozsvár utca páratlan oldala (Darányi Ignác utca – Sallai Imre utca.)

Társaságunk a vízlelőhelyektől egészen a csapokig garantálja a kiváló vízminőség folyamatos fenntartását, aminek elengedhetetlen feltétele a vízmű-létesítmények karbantartása.

A karbantartási munkák tervszerű elvégzése hosszú időre garantálja a kerület lakosainak a megbízható és kiváló minőségű vízszolgáltatást.

Szíves megértésüket köszönjük!

 

Fővárosi Vízművek Zrt.
Vízvonal: 06-40 247 247

Fotó: aquatrade.hu

vasárnap, 24 február 2013 17:49

Fejlesztik az 1-es és 3-as villamosok vonalát

Written by

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkezdte az 1-es és 3-as villamosok vonalának fejlesztését. A fejlesztés Budapest két kiemelt fontosságú, körgyűrűs villamosvonalának felújítását, illetve bővítését célozza meg. Átfogó felújítást végeznek az 1-es és a 3-as vonalakon, előbbit pedig meg is hosszabbítják a Rákóczi hídon keresztül a Fehérvári útig. A projekt részeként megújul a vonalak infrastruktúrája, csökken a környezetterhelés, nő az utazási sebesség, akadálymentesítik a megállókat, a járatok versenyképessé tétele céljából új forgalmi rendet vezetnek be.

Forrás: BKK

Az 1-es villamos

A Bécsi úti végállomás és a Puskás Ferenc Stadion között 8,5 kilométer hosszban teljesen új pálya épül a régi, elhasználódott vágányok helyett. A vonalat délen meghosszabbítják: 3,2 kilométer hosszú új szakaszt építenek ki a Rákóczi híd – Szerémi út – Hengermalom út útvonalon. A villamosok menetideje jelentősen lecsökken, megszűnnek az eddigi sebességkorlátozások, az új pálya tervezési sebessége 60 km/h lesz. Megújulnak a vonal megállói is: egységesen 26 centiméter magas peronok épülnek ki, melyekről a beszerzendő alacsonypadlós járművekbe akadálymentesen lehet majd beszállni. Minden megállóban új perontetőt létesítenek, a forgalmasabb csomópontokban teljesen fedett peronok épülnek.

A 3-as villamos

Teljes pályafelújítást végeznek a Mexikói úton, az Erzsébet királyné útján, a Fehér úton, az Élessarok térségében, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Üllői úti kereszteződésnél. A kőbányai szakasz egy részén füves pálya épül, a kitérőkön és az ívekben megemelik az alkalmazható sebességet. A Bihari utcában megszűnik a használaton kívüli vasúti kereszteződés, a villamos itt is két vágányon halad majd. Az Erzsébet királyné útján és az Élessaroknál tömegközlekedési sávot alakítanak ki, amelyet a villamosokon kívül a buszok is használhatnak. A vonal teljes energiaellátását megújítják. Korszerűsítik a vonal megállóit is: minden peron 26 centiméter magas lesz, amelyekről a beszállás lényegesen könnyebb, az alacsonypadlós villamosokba akadálymentes. Fedett megállóhely épül a Mexikói úti végállomáson, részlegesen lefedik az Örs vezér tere, Zugló megállót is.

A beruházás előnyei

Mindkét körgyűrűs vonalon jelentősen gyorsul a közlekedés: megszűnnek a sebességkorlátozások, csökken a jelzőlámpáknál töltött várakozási idő is. Kényelmesebbé válik a közlekedés: több megállóban liftet építenek, új gyalogátkelőhelyeket létesítenek. A forgalmas csomópontokban teljesen lefedett megállóhelyek épülnek, az utasokat az aluljáró lépcsőin sem éri eső. Teljes hosszukban akadálymentessé teszik a vonalakat, minden megállót meg lehet majd közelíteni kerekesszékkel, babakocsival, a látásukban korlátozottakat vakvezető sávok segítik majd. Korszerűsítik az utastájékoztatást is, a jelentősebb megállókban kijelzőkön lesz olvasható a villamosok érkezési ideje. Minden megállóban lesznek hangszórók, így egy váratlan üzemzavarról, balesetről, forgalmi intézkedésről az utasok is azonnal értesülhetnek. A hangszórók környezetfüggő automatikus hangerőszabályzóval rendelkeznek, hogy a nappali csúcsforgalomban is jól hallhatóak legyenek, éjjel pedig ne zavarják fölöslegesen a környezetüket. A fejlesztés a környezettudatosság jegyében zajlik. A sebességkorlátozások felszámolásával megszűnnek a felesleges fékezések és gyorsítások is. Az 1-es és a 3-as villamos egyes szakaszain füves pálya épül, mely elnyeli a port és a zajt.

Fejlesztési lehetőségek: 3-as villamos meghosszabbítása Pesterzsébeten át Csepelre

A vonal jelenlegi Gubacsi úti végállomása Pesterzsébet lakónegyedeinek szélén helyezkedik el, a 3-as villamos jelenleg a legtöbb XX. kerületi utas számára csak átszállással érhető el, ez jelentősen csökkenti a vonal déli szakaszának vonzerejét. Pesterzsébet központjában ma számos autóbuszjárat közlekedik, melyek jelentős része Dél-Pestet köti össze a Csepel-szigettel. A tervek szerint a 3-as villamost a Török Flóris utcán, a Topánka utcán és a Gubacsi hídon keresztül meghosszabbítanák Csepelre. A villamos ezzel átvenné az autóbuszok feladatainak egy részét a régióban, elérné Pesterzsébet központját, számos utasnak jelentve könnyebbséget. A fejlesztés megvalósíthatóságát előkészítési projektjeink keretein belül vizsgálják.

Forrás: BKK

A vasútra, a Volánbusz távolsági járataira és a budapesti közlekedésre érvényes bérletek is vásárolhatók a kőbánya-kispesti MÁV-START pénztárában. A MÁV-START Zrt. az utasok jobb kiszolgálása és a kényelmesebb menetjegyváltási lehetőség biztosítása érdekében a Kőbánya-Kispest állomáson lévő pénztárában a belföldi vasúti menetjegy-értékesítés mellett Volánbusz Zrt.- és BKK-bérletek megváltására is lehetőséget biztosít. A fejlesztés évente nagyságrendileg másfél millió utazó bérletvásárlását teszi egyszerűbbé, ezen felül a közösségi közlekedés összehangolását is szolgálja. Az intermodális csomópont pénztárában a menetjegyek, bérletek árának kiegyenlítése készpénzzel vagy bankkártyával történhet.

Forrás: Bevezetem.hu

szombat, 23 február 2013 11:43

Hóesés

Written by

Ismét esett a hó. Munka közben kaptuk lencsevégre a kis piros traktort.

péntek, 22 február 2013 14:45

Nyerjen kezdő salsa tanfolyam-bérletet!

Written by

Portálunk Olvasói most 5000 Ft. értékű kezdő salsa tanfolyam-bérletet nyerhetnek!

Salsa tánctanfolyam indul teljesen kezdőknek március 5-én a KÖKI metróvégállomás mellett, a kispesti KMO-ban. A tanfolyamra olyanok jelentkezését várják, akik még soha nem táncoltak előtte. A 60 perces órák hetente kétszer, kedden és csütörtökön kerülnek megtartásra este 18:00 órától. Párt nem szükséges hozni. Az első óra március 5-én, kedden indul.

Ha szeretne részt venni a Salsa Con Timba tánciskola tanfolyamán, akkor megkérnénk arra, hogy jelentkezzen email-ben a következő címen: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

A jelentkezők között tíz bérletet sorsolunk ki. A 3 hétig lehet felhasználható négy alkalmas bérletek eredeti ára 5000 Ft.

További információ: Salsa Con Timba tánciskola honlapja

A kép forrása: Salsa Con Timba Facebook oldala

csütörtök, 21 február 2013 14:15

Rendbe hozzák az Ady Endre utat

Written by

Régóta várt kép fogadja az autósokat az Ady Endre út Határ úthoz közel eső szakaszán: útépítők dolgoznak a kritikus állapotú úttest újraaszfaltozásán. A felújítással kapcsolatban György István főpolgármester-helyettestől megtudtuk, a mostani kátyúmentesítést nyáron teljes útburkolatcsere követi majd. Az elmúlt évtizedek során erősen leromlott állapotú, toldozott-foldozott Ady Endre úton közlekedő autósok számára az idei télen is sok bosszúságot okoztak az egyre szaporodó kátyúk. Ezeket most új módszerrel tünteti el a BKK-Közút – tudtuk meg Almássy Kornél vezérigazgatótól, aki hozzátette: a rengeteg kátyú, és a korábbi toldozás-foldozás miatt a legrosszabb állapotú szakaszokon az egyes hibák javítgatásánál gazdaságosabb, ha teljes szélességben újraaszfaltozzák az úttestet.


Az eddigi kátyúzások során csak pár napra-hétre oldódott meg a probléma, hiszen az illesztésekbe és repedésekbe beszivárgó víz éjjel megfagy, és a betemetett kátyú mellett újabb hiba keletkezik. Most annyi kátyút kellene egyesével betemetni, hogy jobban megéri, ha teljes szélességben felmarjuk és újraterítjük az aszfaltot, így tartósabb és simább útburkolatot kapnak az autósok – ismertette a Határ út és a Rendőrség között végzett munkálatok részleteit Almássy Kornél.

A munkálatokat személyesen megtekintő Dr. György István főpolgármester-helyettes további jó hírekkel szolgált: az idei költségvetésben várhatóan az Ady Endre út egy kilométeres szakaszának teljes újraaszfaltozására biztosít majd forrást a Fővárosi Önkormányzat. A Határ út és a Rákóczi út között mindkét irányban felmarják a töredezett aszfaltot, és új burkolatot kap az úttest, – közölte György István, majd hozzátette, a következő években Európai Uniós forrásból a Főváros felújítja, és a Havanna lakótelepen át a Gloriett telepig 2,7 kilométerrel meg is hosszabbítja a 42-es villamos pályáját, ahol új, alacsonypadlós járművek is forgalomba állhatnak majd.

Forrás: Kispest.info

A Budapesti Közlekedési Központ az elöregedett budapesti villamos járműpark korszerűsítése érdekében nyílt közbeszerzési eljárást írt ki 100%-ban alacsonypadlós villamosok szállítására. A beszerzéshez szükséges forrásokat biztosító uniós támogatási szerződést Tarlós István főpolgármester, Dr. Völner Pál államtitkár és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója 2012 decemberében írták alá. Az eljárás keretében 37 db (25 db 32-36 méter hosszú és 12 db 52-56 méter hosszú) energiahatékony, alacsonypadlós villamos kerül beszerzésre. Ezzel a beruházással az 1-es, 3-as, 19-es és 61-es vonalakon biztosítható az alacsonypadlós kiszolgálás, ami nagyban javítja az esélyegyenlőséget és az utazási komfortot. Az új villamosok beszerzésével kiválthatók a BKV villamosflottájának legöregebb, 40 évnél idősebb járművei. Az új járművek által kiszolgált vonalak infrastruktúrája az 1-es és 3-as villamosok fejlesztése, valamint a Budai fonódó villamoshálózat beruházása keretében újulnak meg, illetve épülnek ki.

Az alacsonypadlós járművek és a vonali fejlesztések keretében kiépülő magasabb, 26 centiméteres peronok együttesen nem csak a mozgásukban korlátozattak számára teszik lehetővé a közösségi közlekedés használatát, hanem a babakocsival közlekedő kisgyermekes anyukák és az idősebbek közlekedését is nagyban megkönnyítik.

Az eljárásba beépítve feltételes lehetőség nyílik az alapbeszerzés 37 darab villamosán felül további 87 darab jármű később történő megvásárlására is. Ennek a lehívási lehetőségnek az érvényesítésével biztosítható, hogy amennyiben további források állnak rendelkezésre a későbbiekben, akkor a most beszerzettekkel azonos típusú és kialakítású villamosokkal további vonalak akadálymentesítésével lehet az utazási komfortot növelni. Az egységes járműpark kialakítása hozzájárul a üzemeltetés költségeinek csökkentéséhez, továbbá biztosítható a járművek csereszabatossága az egyes vonalak között.

Az ajánlati felhívásban és a dokumentációban kidolgozott alkalmassági feltételek és értékelési szempontok biztosítják, hogy a járműgyártók nyílt versenyében olyan nemzetközi referenciákkal rendelkező szállító kerüljön kiválasztásra, aki bizonyítottan képes megbízható, a budapesti elvárásoknak megfelelő, a hálózat sajátosságaiból adódó elvárásoknak megfelelő villamost szállítani. Ennek érdekében alkalmassági feltételként a leendő pályázóknak 30 darab újépítésű, teljes hosszban alacsonypadlós, mindkét oldalán ajtókkal rendelkező jármű elmúlt három évben, az Európai Unió vagy az EFTA területén történő üzembe helyezését kell bemutatnia. Az alkalmassági feltételként meghatározott elvárások a budapesti villamoshálózaton megszokott és elvárt technikai paraméterekkel összhangban állnak, egyben megalapozzák, hogy más városokban már bizonyított, a budapesti hálózatra minden tekintetben megfelelő járművek érkezzenek a fővárosba, így biztosítva, hogy a projekt 2015-ös zárásáig a projekt megvalósítható és az uniós forrásvesztés elkerülhető legyen.

A leendő járműszállító kiválasztása során az összességében legelőnyösebb ajánlat dönt, az ajánlati áron túl a műszaki és ergonómiai szempontok is figyelembe vételre kerülnek, így többek között előnyben részesül a kedvező energiafogyasztás, a jármű folyosójának minél nagyobb szélessége, valamint az ülőhelyek minél magasabb aránya is.

Az ajánlataikat a járműgyártók 2013. április 3-ig tehetik meg, a szerződéskötés a tender megfelelő lebonyolódása esetén nyár elején lehetséges. A szerződéskötést követően az első járművek 2014 végén érkezhetnek Budapestre, míg az utolsó járművek 2015 III. negyedévében állhatnak utasforgalomba. A járműveket a BKV Zrt. fogja üzemeltetni.

A villamosbeszerzés része a „Budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztés I. ütem” projektnek, ami 0,67% önerő biztosításával, 99,33% uniós támogatás felhasználásával, összesen 43.000.000.000.-Ft értékben valósulhat meg, az ehhez szükséges Támogatási Szerződést a BKK 2012 decemberében megkötötte. Ezzel kapcsolatban korábbi cikkünk ezen a linken olvasható.

A villamosok beszerzéshez kapcsolódóan felújításra kerül a Hungária, Száva és Budafok kocsiszín, aminek a keretében az új járművek karbantartásához szükséges berendezések is telepítésre kerülnek, valamint átépülnek azok a peronok is, amelyek más infrastruktúra-projektnek nem részei, többek között az Alkotás úton.

A projekt keretében még 24 db energiahatékony, alacsonypadlós trolibusz (14 db szóló és 10 db csuklós) is beszerzésre kerül, a közbeszerzési eljárás előre láthatóan a tavasz folyamán indul el.

Tarlós István főpolgármester hivatalba lépése és a BKK létrejötte óta több mint 100 milliárd forint értékben kötöttünk támogatási szerződést új közlekedésfejlesztési beruházásokra. Ezekből az új, elmúlt két évben elnyert európai uniós forrásokból, vissza nem térítendő támogatásokból épül ki az 1-es villamos új szakasza, újul meg az 1-es és 3-as villamos vonala, fejlesztjük a budai villamosközlekedést, veszünk új villamosokat és trolibuszokat, valósítjuk meg a Bubi projektet és dolgozunk a következő évek újabb fejlesztésein.

Forrás: bkk.hu

szerda, 20 február 2013 20:17

Elindult a Mintamenza Kispesten

Written by

Kispest, Kőbánya és Pesterzsébet, valamint PENSIO Minőségi Közétkeztetés Kft. csatlakoznak elsőként a Mintamenza Programhoz Budapesten. A kerületek polgármesterei, a közétkeztető társaság vezetői, valamint Prohászka Béla, a Program szakmai koordinátora a mai napon aláírták a belépésről, illetve az együttműködésről szóló megállapodást. Kispesten minden óvodában és általános iskolában elindul a Mintamenza, Kőbánya és Pesterzsébet pedig kísérleti jelleggel összesen hat közintézményben vezetik be a Programot.

A Mintamenza Program legfőbb célja, hogy a csatlakozók bővítsék a közétkeztetésbe bevont nyersanyagok körét, új ételsorokat alakítsanak ki, valamint egészséges, lehetőleg helyi kistermelők és vállalkozók által előállított alapanyagokat használjanak.

A Békés megyéből 2010-ben indult programhoz Budapesten elsőként Kőbánya, Kispest és Pesterzsébet Önkormányzata, valamint az önkormányzati intézményekben a közétkeztetést biztosító PENSIO Minőségi Közétkeztetés Kft. csatlakozik. Az erről szóló megállapodást a három kerület polgármestere, Gajda Péter, Kovács Róbert és Szabados Ákos, a társaság ügyvezetője, Süllős Gyuláné, valamint Prohászka Béla, a Program szakmai koordinátora írták alá. A szerződés értelmében a Mintamenza szakmai vezetése konzultációs lehetőséget kap az érintett óvodák és iskolák menüsorainak összeállításában, amely tanácsadás kiterjed az ételek és étlapok értékelésére, a felhasznált alapanyagok ellenőrzésére is.

Gajda Péter polgármester beszél az eseményen

Prohászka Béla Venesz-díjas, olimpiai aranyérmes mesterszakács szerint hatalmas az igény a Mintamenza iránt. „A közétkeztetési reform szükségességét jelzi, hogy alig néhány héttel a Mintamenza budapesti meghirdetését követően egyszerre három kerület lép be a Programba. Túlzó elvárásokat azonban nem szabad támasztani ebben a fázisban” – figyelmeztet Prohászka. „A most induló szakmai együttműködés első eredményeit április végén, május elején érzékelhetik majd először a most csatlakozó közintézményekben, de akár egy év is eltelhet majd, mire az önkormányzatok, az óvodák és iskolák vezetőivel, a közétkeztetést biztosító társasággal, valamint a szülőkkel közösen kialakítjuk a Mintamenza kereteit és feltételeit” – mondta a program szakmai koordinátora.

A megállapodás aláírásának pillanatai

A megkötött megállapodással a közétkeztetés megújítása a három kerületben összesen több mint 5200 általános iskolás és óvodás korú gyermeket érint. A felek az együttműködés során azt is megvizsgálják majd, hogy a közétkeztetésre fordított normatív támogatás mennyiben elégséges az egészséges étrend kialakítására, és ennek tükrében változtatásokat is javasolnak majd a döntéshozók számára.

Az érintett kerületekben elsőként csatlakozó intézmények listája: Kispest: minden általános iskolája és óvodája. Kőbánya: Kada Mihály Általános Iskola; Kőbányai Komplex Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola; Kőbányai Gyermekek Háza Óvoda; Kőbányai Gézengúz Óvoda. Pesterzsébet: Gézengúz Óvoda (Zalán u. 11. intézmény); József Attila Általános Iskola és Nyelvoktató Nemzetiségi Iskola.

Forrás: OrientPress Hírügynökség

kedd, 19 február 2013 17:53

Vicctörténelem és maratoni játék a könyvtárban

Written by

Rendhagyó programmal készült a farsang méltó megünneplésére szombaton a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár kispesti Üllői úti fiókkönyvtára.

Még éppen farsang van. Most lehet még mulatni, bálba menni, jókat enni. Ki kell használni még ezt a néhány napot, hisz kezdődik rövidesen a nagyböjt. Mi sem akartunk kimaradni ebből a mulatozásból, ezért egy rendhagyó szombati nappal készültünk a farsang méltó megünneplésére. A szokásos szombati nyitva tartást felülírva nem reggel 9-től délután 2-ig vártuk az olvasni vágyókat, hanem éjfélig kínáltuk a könyvtár szolgáltatásait, a kölcsönzést, folyóirat- és könyvolvasást, internetezést és programjainkat.
Délután 4 órakor ugyanis februári Könyvtári KultúrCafénk keretében Soós István történész a vicc kultúrtörténetéről mesélt. Sok mindent megtudtunk a humorról, mely a korabeli orvosi könyvek szerint nem más, mint víg kedélyű állapot. Megismertük a humor fokozatait és fajtáit, az iróniát, a szatírát, viccet, tréfát. A magyar humor évszázadai között barangolva találkoztunk a vicc és élclapok kedves figuráival, az együgyű honleánnyal, a svihák emberrel, az osztrák uralmat majmolókkal, és a kifigurázottak sok-sok érdekes alakjával. Megtudtuk, hogy a Magyarországon 1848-ban megjelent élclap címe Dongó volt. Ezt követte a Jókai Mór nevéhez fűződő Üstökös, melynek fontos eleme a karikatúra volt. Ezeknek a karikatúráknak visszatérő alakja volt az egy-egy társadalmi csoportot jelképező Kakas Márton, Mindenváró Ádám, Tallérosy Zebulon, Politikus Csizmadia. Az Üstököst követte a Handabanda, a Borsszem Jankó, a Ludas Matyi. Az 1850-től 1918-ig megjelenő élclapok cikkeinek, szatíráinak szerzői a korabeli írótársadalom kiválóságaiból került ki. A történeti áttekintést persze tréfák, vidám történetek színesítették, s elmondhatom, hogy a hallgatóság soraiban egyetlen „veszedelmes” humortalan embert sem fedeztem fel. Szép számmal összejöttünk újra. Ki fánkkal – kérésünknek eleget téve –, ki más süteménnyel, édességgel érkezett. Mi finom teát, forralt bort kínáltunk hozzá. Minden adott volt tehát a jó hangulathoz.
Az előadást közös játék követte. A farsanghoz illő témakörökből állítottuk össze a kérdéseket. Vígjáték részleteket, karikatúrákat kellett felismerni a játékosoknak, illetve a farsang, a bálok, a paródia, a rajzfilmek világából válaszolni egy-egy feladványra. 9 óra felé többen elindultak a hóesésben hazafelé, akik viszont itt maradtak kitartottak velünk éjfélig, s részesei voltak a meghirdetett játékmaratonnak. Volt itt kvíz-, stratégiai- és többféle kártyajáték. Egyszerre 5-6 asztalnál folyt a kíméletlen csata, persze humorral, vidámsággal fűszerezve. Most ugyan elmaradt a bál, s álarcot sem öltöttünk, de jó hangulatú, vidám mulatság részesei lehettünk mindannyian.

Dobrova Zsuzsanna könyvtáros


1. oldal / 34